به آرای خاکباز: اوقاف باید به دنبال وقف های جدید برای اربعین باشد - به آرای

خاکباز: اوقاف باید به دنبال وقف های جدید برای اربعین باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: وقتی بیش از ۵ میلیون زائر در ایام اربعین از کشور به سمت عراق حرکت می کنند، نشان می دهد باید در آینده امکانات بیشتری در راستای عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزادارن محقق شود؛ اوقاف باید به دنبال وقفهای جدید باشد به

 

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه میزبانی از زائران اباعبدالله(ع) است، گفت: بر این باوریم که مجموعه اوقاف می تواند خدمات شایسته ای را از محل اجرای امینانه واقفان خیراندیش و بقاع متبرکه ارائه دهد.

وی اظهار کرد: چزابه و شلمچه دو مرزی است که زائران بسیاری از آن عبور می کنند. اوقاف استان خوزستان مسئولیت برپایی موکب حضرت علی اصغر(ع) را در مرز چذابه دارد و تقریبا ۱۰ روز است که کار ما در مرز چذابه شروع شده و تردد زائران به اوج خود رسیده و دیروز و امروز شاهد حضور زائران زیادی به سمت عتبات بودیم. بر این باوریم که باید به احسن وجه از زائران امام حسین(ع) پذیرایی کنیم.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه کار پذیرایی از زائران پنج شهریور شروع شده و تا یک روز بعد از اربعین ادامه دارد افزود: تقریبا ۵۰۰ هزار زائر از این دو مرز عبور می کنند بنابراین تدابیری برای اسکان زائران در نظر گرفتیم. این موکب آمادگی اسکان ۳ هزار نفر و پذیرایی از قریب به ۵ هزار نفر را در روز دارد و در راستای ترویج فرهنگ وقف و تبلیغ دین در مجموع از ۱۵ مبلغ دعوت به عمل آمده است. این مبلغین به صورت سه شیفت با توجه به حضور گسترده زائران خدمت رسانی می کنند.

وی عنوان کرد: این موکب به صورت مستقل زیر نظر سازمان اوقاف فعالیت می کند و برخی مواکب دیگر را هم حمایت می کنیم. درکل اوقاف خوزستان ۱۸ موکب در سطح استان دارد و با توجه به اینکه با شریان و جریان زائر از شهرهای مختلف خوزستان مواجه هستیم در تمام این شهرها تا مسیر منتهی به چزابه مجموعا ۱۷ موکب فعالیت می کنند و در روز اربعین مراسم جاماندگان از اربعین را داریم که جمعیت زیادی از حرم حضرت سبز قبا حرکت می کنند و همنوا با زائران امام حسین(ع) به سمت امامزاده ابن جعفر(ع) در دزفول و بقیه استان به سمت دانیال نبی در شوش حرکت می کنند و در مسیر این ها نیز مواکبی برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به ارائه خدمات اسکان از سوی این موکب گفت: احتمال دارد برخی ساعات، مرز بسته شود برای جلوگیری از عدم معطلی زائران، امکان اسکان ۳ هزار زائر در موکب فراهم شده و فعالیت فرهنگی، مداحی، ترویج فرهنگ قرآنی و ترویج وقف نیز در موکب صورت می پذیرد و برای کودکان مردان آتشمه هایی همراه با جوایز در نظر گرفته شده و از مبلغان متخصص برای سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: شبکه خوزستان در موکب حضرت علی اصغر(ع) حضور دارد و به صورت زنده ۵ شب مردان آتشمه های موکب را پخش می کند و مهمترین کار بحث بهداشتی و درمانی است و نانوایی سیار هم وجود دارد. همه اهتمام ما در سال ۱۴۰۲ این است که نسبت به سال گذشته از نظر تبلیغی و اسکان مردان آتشمه ها متفاوت باشد.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه از معدود دستگاه های است که بیشترین هزینه را در اربعین انجام می دهد و همه هزینه ها برگرفته از موقوفات مرتبط و محل فرهنگی بقاع است، درواقع ظرفیت خوبی است که بزرگان ایجاد کرده اند که امروز ما می توانیم زائران امام حسین(ع) را به احسن وجه اسکان بدهیم و اطعام کنیم. به همین منظور اوقاف در راستای ترویج فرهنگ وقف باید اقدامات جدی داشته باشد وقتی بیش از ۵ میلیون زائر در ایام اربعین از کشور به سمت عراق حرکت می کنند، نشان می دهد باید در آینده امکانات بیشتری در راستای عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزادارن محقق شود، لذا بر این باوریم که اوقاف باید به دنبال وقفهای جدید باشد به گونه ای که اگر نیاز بود مساعدت مالی به زائر صورت پذیرد، از ناحیه وقف انجام شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 15 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.