به آرای اصول و تفاوت‌های آرایش در شب و روز - به آرای

در مورد تفاوت آرایش شب و آرایش روز چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید اگر در روز به یک مهمانی دعوت شوید آرایشتان باید چگونه باشد؟ یا اگر به یک مهمانی شبانه دعوت شدید چه اصولی را باید در آرایشتان رعایت کنید؟ در این مقاله می‌خواهیم با شما در مورد تفاوت آرایش شب و روز صحبت کنیم و همه نکاتی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش دهیم. پس با ما تا پایان این مقاله از به آرای همراه باشید.

اصول آرایش شب و آرایش روز

اگر می‌خواهید آرایشتان بسیار زیبا و جذاب باشد باید بدانید آرایش روز با آرایش شب تفاوت‌هایی دارد و لازم است حتما به آن دقت شود. علت تفاوت آرایش شب و آرایش روز را می‌توان در دو مورد زیر عنوان کرد:

  1. روشنایی روز و تاریکی شب
  2. اشعه خورشید در روز

برای توضیح بیشتر در مورد اصول آرایش شب و روز باید بگوییم شب چون نورها در محیط باز موضعی هستند، لازم است آرایش کمی پر رنگ تر و براق تر باشد تا در نور کم شب، جذابیت و زیبایی آرایش شما همچنان مشخص باشد. در مورد آرایش روز هم باید بدانید که چون اشعه مضر خورشید وجود دارد حتما لازم است از کرم پودرهای ضد آفتاب استفاده شود تا پوست شما دچار آسیب نشود. بطور کلی اگر می‌خواهید اصول آرایش مخصوص روز و شب را بدانید باید موارد زیر را در آرایشتان در نظر بگیرید:

  • زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب
  • تفاوت آرایش ابرو در روز و شب
  • تفاوت آرایش چشم‌ها در روز و شب
  • تفاوت در انتخاب رژ گونه در آرایش روز و آرایش شب
  • تفاوت رنگ رژ لب برای آرایش روز و آرایش شب

تفاوت آرایش شب و آرایش روز

تفاوت‌های آرایش روز و آرایش شب

اصلی‌ترین تفاوت آرایش شب و آرایش روز در ماتی و براقی آرایش است. البته انتخاب رنگ و نوع آرایش هم در این تفاوت موثر است و به میزان روشنایی و نور خورشید بستگی دارد. در کل در مورد تفاوت آرایش شب و آرایش روز باید بدانید که:

  • آرایش روز شما بهتر است مات و بدون اکلیل باشد.
  • در آرایش شب باید از لوازم کمی پر رنگ تر و براق تر استفاده کرد.
  • بهتر است از کرم پودرهای دارای ضد آفتاب در طول شبانه‌ روز برای آرایش استفاده شود.

برای آرایش شب از کدام لوازم آرایشی استفاده کنیم

اگر به یک مهمانی شبانه دعوت شده‌اید و می‌خواهید آرایش مناسبی داشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • در زمان آماده سازی پوست صورت ، پایه آرایش را بیش از حد تیره نکنید.
  • به دنبال کرم پودر مناسب باشید و از کرم پودرهای روشن‌ را برای میکاپتان انتخاب کنید.
  • ابروها را کمی پر رنگ تر کنید تا جلوه بیشتری داشته باشند.
  • بهتر است سایه‌ چشم براق و اکلیلی انتخاب کنید و رنگ آن با لباستان هماهنگ باشد.
  • در قسمت زیر چشم‌هایتان از سایه براق طلایی کمرنگ یا کرم استفاده کنید.
  • برای آرایش شب از ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده کنید یا حتی می‌توانید از مژه مصنوعی کمک بگیرید.
  • خط چشم پشت چشم را بلند، پهن و مشکی بکشید.
  • از رژگونه‌های شاین دار و براق کننده استفاده کنید.
  • رژ لبی انتخاب کنید که در رنگ خود براق کننده داشته باشد. می‌توانید از رژلب مایع کمک بگیرید.
  • به جای رژ لب از براق کننده لب هم می‌توانید استفاده کنید.
  • در صورتی که چشمتان درشت است، خط چشم روشن و براق انتخاب کنید.
  • اگر چشم‌هایتان ریز است برای جلوه بیشتر آن‌ها از خط چشم مشکی استفاده کنید.

برای آرایش صبح از چه لوازم آرایشی استفاده کنیم

اگر قصد دارید در روز و زمانی که خورشید هنوز در آسمان است به مهمانی بروید و آرایش زیبایی داشته باشید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • لوازم آرایشتان را مات و بدون اکلیل انتخاب کنید.
  • از کرم پودری استفاده کنید که صورت شما را مات کند و باعث برق افتادن روی پوست نشود.
  • از پنکک همرنگ پوست‌تان استفاده کنید تا صورتتان صاف و یکدست شود.
  • با خط چشم مدادی یک خط نازک و ظریف پشت چشمتان بکشید.
  • از مقدار کم ریمل برای مژه‌ها استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید چشم‌هایتان جذاب تر شود، کمی مداد دودی زیر چشم‌ها بکشید.
  • برای انتخاب رنگ سایه بهتر است هماهنگ با رنگ چشم بوده یا از رنگ‌های دودی و خاکستری مات استفاده شود.
  • رنگ رژ لب بهتر است مات و هماهنگ با آرایش صورت باشد.

زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب و تفاوت های آن

یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت بحث زیرسازی پوست صورت است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. می‌توان گفت اولین قدم برای شروع آرایش همین مرحله آماده‌سازی پوست است. در روز به خاطر اینکه خورشید در آسمان است و از نور آن بهره مند هستیم، بهتر است پیش از شروع آرایش از کرم‌ ضد آفتاب به عنوان زیرساز استفاده کنید. می‌توانید رنگ ضد آفتاب را هماهنگ با پوستتان انتخاب کنید یا کلا به سراغ کرم ضد آفتاب بی رنگ بروید. اما برای زیرسازی پوست در آرایش شب باید از کرم مرطوب‌ کننده و کرم پودر استفاده کنید. برای رنگ کرم پودر بهتر است آن را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کرده و لایه نازکی از آن را روی پوست استفاده نمایید.

تفاوت آرایش ابرو در روز و شب

ابروها در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارند. اگر می‌خواهید چهره جذاب و گیرایی داشته باشید از آرایش ابروها غافل نشوید. تفاوت آرایش شب و آرایش روز شامل آرایش ابروها هم می‌شود و این قسمت از آرایش هم اصول مخصوص به خود را دارد.

اگر ابروهایتان خودش فرم زیبایی داشته و اشکال چندانی ندارند، برای آرایش روز می‌توانید آن‌ها را با یک برس مخصوص ابرو شانه بزنید تا مرتب و زیباتر شوند. اما برای آرایش شب مخصوصا اگر موهایتان را پیچیده و جمع کرده‌اید بهتر است از رنگ‌های متضاد با رنگ مو، برای ابروهایتان استفاده کنید تا چهره شما را بازتر و شیک تر نشان دهد.


پیشنهاد نویسنده: ریز و درشت نکات رنگ ابرو، بهترین رنگ ابرو کدام است؟


آرایش چشم‌ها در روز و شب

آرایش چشم شامل خط چشم، ریمل و سایه می‌شود که در ادامه توضیح می‎‌دهیم برای آرایش شب و آرایش روز چگونه این لوازم را باید انتخاب و استفاده کنید:

برای آرایش روز خط چشم نباید ضخیم و بلند باشد و بهتر است خط چشمتان را نازک و کوتاه بکشید اما در شب می‌توانید خط چشم را بلند و ضخیم و شمشیری بکشید تا چشم‌ها گیراتر شوند. خط چشم کشیده و ضخیم برای آرایش شب کمک می‌کند تا خستگی چشم‌ها در عکس‌هایی که در طول مراسم شبانه گرفته می‌شود، مشخص نباشد.

برای آرایش روز بهتر است از ریمل خیلی کمی استفاده کنید به طوری که تیرگی مایع ریمل روی مژه مشخص نباشد. اما در شب از ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده کنید و حتی می‌توانید برای جلوه بیشتر چشم از مژه مصنوعی کمک بگیرید.

توصیه می‌کنیم برای آرایش روز از سایه‌ چشم با رنگ‌های گلبهی، شامپاینی، صورتی و بنفش کم‌رنگ استفاده کنید چونه انعکاس این رنگ‌ها در چهره، صورت شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد. اما برای شب بهتر است از سایه کلاسیک و شیک دودی استفاده کنید. البته می‌توانید رنگ سایه چشم را متناسب با لباستان انتخاب کنید. در آرایش شب برای جلوه بیشتر می‌توانید اطراف چشم و گوشه‌های بیرونی آن را با رنگ قهوه‌ای و طلایی پررنگ تر کنید.

فرق آرایش روز و شب

انتخاب رژگونه در آرایش روز و شب

عده‌ای فکر می‌کنند هرچه رژ گونه بیشتر و غلیظ تر باشد، آرایش زیباتر می‌شود! در صورتی که این تصور اشتباه است و استفاده بیش از حد از رژ گونه در آرایش به‌ طور کامل مردود می‌باشد. از رژ گونه برای حجیم‌تر و برجسته‌تر کردن گونه‌ها استفاده می‌شود اما اگر برای این کار از رنگ‌های غلیظ استفاده کنید، چهره شما را کاملا مصنوعی و غیر طبیعی خواهد کرد. اگر برای آرایش روز به دنبال رژگونه مناسب هستید، بهترین رنگ‌ برای شما صورتی بسیار ملایم و کالباسی است. اما اگر رژ گونه مناسب آرایش شب را می‌خواهید باید به سراغ رنگ‌های برنزی، مسی و قهوه‌ای بسیار ملایم بروید و از آن‌ها به مقدار کم استفاده کنید.


پیشنهاد نویسنده: رژگونه های خوش رنگ ؛ چه رنگی برای صورتم مناسب است؟


رنگ های رژلب تفاوت آنها در آرایش روز و شب

رژ لب زدن بخش جدانشدنی یک آرایش جذاب و بدون نقص است. انتخاب رنگ رژلب اهمیت بسیاری در میکاپ شما خواهد داشت. برای آرایش روز، رژ لب‌هایی انتخاب کنید که رنگ طبیعی داشته باشند و صورت شما را شاداب تر و بشاش تر نشان دهند. برای آرایش روز، رژ با رنگ‌هایی مانند صورتی ملایم، قرمز یا قهوه‌ای کم‌رنگ، زرشکی، آلبالویی و گوشتی مناسب است. اما برای آرایش شب می‌توانید از رژ‌های پر رنگ و غلیظ تر استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله راجع به تفاوت آرایش شب و آرایش روز صحبت شد و سعی کردیم تمام نکاتی که در این زمینه وجود دارد را به شما تذکر بدهیم. بطور کلی مهم ترین تفاوت در آرایش شب و آرایش روز این است که در روشنایی روز بهتر است آرایش ملایم تر و ماتی داشته باشید تا چهره شما طبیعی و زیبا باشد. اما در آرایش شب دست شما برای انتخاب لوازم آرایش بازتر است و می‌توانید به سراغ رنگ‌های غلیظ تر و براق تر بروید تا در تاریکی شب به خوبی بدرخشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : انواع آرایش تاريخ : 25 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها