به آرای اصول حرفه ای زیرسازی چشم - به آرای

چشم یکی از نقاط صورت است که تاثیر بسیار زیادی در فرم صورت و زیبایی دارد. اگر اهل شعر باشید، حتما می‌دانید اشعار شاعران در وصف چشمان زیبا و گیرای معشوقه‌شان بوده است. بسیاری از جوامع نیز اساس زیبایی زنان خود را براساس شکل و ظاهر چشمان آن جمعیت می‌گذارند. آرایش درست چشم می‌تواند در زیبایی بیش‌تر شما تاثیرگذار باشد. از این رو، دانستن اصول زیرسازی چشم می‌تواند باعث تجربه‌ی یک آرایش بهتر و تاثیرگذاری هرچه بیش‌تر زیبایی صورت خانم‌ها شود.

زیرسازی چشم چیست؟

اسم زیرسازی روی خودش است. کارهایی که در زیر آرایش صورت می‌گیرد تا زمینه‌ی یک میکاپ زیبا آماده شود، زیرسازی نام دارد. زیرسازی چشم هم یعنی کارهای آماده سازی ئ مقدمات آرایش چشم. این زیرسازی‌ها می‌تواند آرایش را زیباتر کند و به پوست شما شفافیت و صافی بیش‌تری ببخشد. گریم و زیرسازی چشم به قدری اهمیت دارد که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند فرم صورت را به کلی تغییر دهد. کانسیلر و کرم پودر از جمله مواد آرایشی هستند که در زیرسازی چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اهمیت استفاده از کرم پودر

پیش از شروع توجه داشته باشید از یک اسفنج آرایشی برای استفاده از کرم‌های مخصوص آرایش بهره ببرید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را به شکل دایره‌ای روی پوست اطراف چشم‌تان بزنید. این کار باعث می‌شود کرم روی سطح پوست به خوبی پخش شود و آن را پوشش دهد.

اما چرا از کرم پودر استفاده می‌شود؟ کرم پودر برای یک‌نواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه‌ها و یکسان سازی رنگ تمامی نقاط صورت به کار برده می‌شود. توجه داشته باشید اگر شما در زمان استفاده از کرم پودر مناسب اطراف چشم دقت لازم را در انتخاب رنگ نداشته باشید، آرایش‌تان نمای لازم را نخواهد داشت و مصنوعی به نظر خواهد رسید. کرم پودرهای مناسب و مواد زیر سازی آرایشی مرغوب، اگر با کرم مرطوب کننده و زیرساز مناسب استفاده شوند، لایه محافظ پوست شما را نیز تقویت خواهند کرد.

مقدمات زیر سازی پوست چشم

پوست اطراف چشم یکی از نقاط ظریف صورت است. به همین علت برای آرایش کردن باید بسیار به این نقطه از صورت دقت کنید. یکی از اقدامات مهم برای آرایش صورت، در نظر گرفتن زیرسازی مناسب چشم است. از آن‌جایی که بیش‌ترین و مهم‌ترین نقطه میکاپ صورت به چشم مربوط می‌شود، لذا باید در زیرسازی بسیار دقیق و باظرافت عمل کنید. برای انجام زیرسازی درست اطراف چشم، ابتدا باید نوع پوست خود را خوب بشناسید. سپس باید از فرم مخصوص چشم خود اطلاع یابید. ابروهای‌تان را نیز باید با توجه به ارگونومی صورت، فرم چشم‌ها و استخوان‌بندی چهره‌تان تغییر دهید.

زیرسازی پوست چشم
دقت و با حوصله بودن از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در زیرسازی آرایش چشم رعایت کنید

تشخیص فرم چشم‌ها و اصلاح ابروها یعنی نیمی از راه زیرسازی آرایش چشم را رفته‌اید. بعد از طی کردن این مراحل، باید صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سردی آب باعث می‌شود پوست منقبض شود و از تعریق جلوگیری می‌کند. آبِ سطح پوست را به آرامی خشک کنید. توجه داشته باشید حوله را روی پوست اطراف چشم خود نکشید زیرا این کار به ایجاد چین و چروک در اطراف پوست چشم منجر می‌شود.

مراحل زیرسازی چشم و انواع آن

پس از طی کردن مراحل مقدماتی زیرسازی آرایش چشم، کمی کرم مرطوب کننده روی پوست خود بزنید. البته اگر پوست‌تان چرب است، می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده نکنید چون این کار، میزان چربی پوست‌تان را افزایش می‌دهد. سپس با استفاده از کانسیلر، تیرگی‌ها، لک و قرمزی اطراف چشم خود را پوشش دهید. در انتخاب رنگ کانسیلر دقت لازم را به عمل آورید زیرا عدم تطابق کانسیلر با رنگ پوست شما سبب می‌شود چهره‌ای چند رنگ داشته باشید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، این است که برای زیر چشم خود می‌توانید از یک کانسیلر با یک درجه روشن‌تر از پوست طبیعی صورت‌تان بهره ببرید.

کانسیلر دور چشم SPF25 پریم

کانسیلر دور چشم پریم، از خشکی دور چشم جلوگیری می‌کند و حس چربی یا سنگینی به پوست نمی‌دهد

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس مقابل کلیک کنید

حالا کرم پودر یا پن‌ استیک مناسب پوست خود را بردارید و با استفاده از پدهای مناسب، کرم پودر را روی پوست اطراف چشم بزنید. دقت داشته باشید در استفاده از میزان درست این کرم اغراق نکنید. زیاده‌روی در استفاده از کرم پودر باعث می‌شود بعد از مدت کمی آرایش روی صورت‌تان ماسیده شود. این کار هم‌چنین باعث می‌شود سایه روی پلک‌تان از بین برود. بعد از استعمال کرم پودر، ده دقیقه صبر کنید تا کرم‌های اطراف چشم خشک شوند و حالت بگیرند. پس از خشک شدن کرم پودر، می‌توانید از مژه‌ی مصنوعی بهره ببرید. مژه‌تان را بچسبانید و کمی صبر کنید تا خشک شود. در مرحله‌ی بعدی با توجه به فرم چشمی که دارید، سایه‌ موردعلاقه‌تان و خط چشمی که می‌پسندید، ادامه آرایش‌تان را انجام دهید.

زیرسازی انواع چشم ها
زیرسازی درست چشم باعث می‌شود یک آرایش صورت عالی داشته باشید

زیرسازی چشم های گرد

برای زیرسازی سایه‌ی چشم‌های گرد و بدون گوشه، باید قسمت مرکزی بالای پلک را تیره‌تر کنید و با سایه‌های روشن‌تر و هایلایتر‌های براق قسمت‌های کناری چشم‌ها را روشن کنید.

زیرسازی چشم‌های کشیده

باید در ابتدا روی پلک بالا سایه تیره‌ای بزنید و در قسمت‌های خارجی چشم‌ها از سایه‌ای بزنید که از سایه مورد استفاده در بالای پلک تیره‌تر باشد با زدن این روش سایه، چشم‌ها درشت‌تر نشان داده می‌شوند.

مطالعه بیشتر: مراقب این ۱۰ اشتباه در استفاده از کرم پودر باشید

زیرسازی چشم های آسیایی

این فرم چشم دارای پشت پلک کوتاهی است. شما باید که با استفاده از سایه‌های تیره روشن چشم‌ها را به صورت سایه روشن آرایش کرده و آن‌ها را رو به بالا فرم دهید. این کشیدگی باعث می‌شود چشم خود را درشت‌تر نشان دهد. خط چشم دنباله‌دار می‌تواند چشم را درشت‌تر نمایش دهد.

زیرسازی چشم‌های با پلک‌های افتاده

برای زیرسازی چشم هایی که پلک‌های افتاده دارند، باید روی کل پلک از یک سایه مات قهوه‌ای استفاده کنید. در این شرایط از سایه چند رنگ و خط چشم استفاده نکنید زیرا افتادگی پلک باعث می‌شود که چشم فرم مریض و بهم ریخته پیدا کند.

زیرسازی چشم‌های ریز

از سایه‌های روشن‌تر استفاده کنید و سرتاسر پشت پلک را روشن کنید. از خط چشم یکسره استفاده نکنید و سعی کنید از نیمه چشم خط چشم بکشید و از سمت شقیقه‌ها این کشیدگی را ادامه دهید.

زیرسازی چشم های برآمده

برای آزیرسازی چشم هایی که از صورت کمی بیرون‌تر هستند باید از سایه‌های براق استفاده کنید این سایه را در کل پشت پلک بزنید و در قسمت گوشه چشم‌ها از رنگ تیره‌تر استفاده کنید . استفاده از خط چشم در گوشه چشم به زیباتر شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

خرید ریمل الیزاموتیک مدل Volume & Long Lashes بسته 2 عددی

ریمل الیزاموتیک دارای خاصیت حجم دهندگی و رویش مجدد مژه و فاقد پارابن، یک انتخاب خوب برای آرایش چشم محسوب می‌شود.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

زیرسازی چشم‌های به سمت پایین

برای زیرسازی چشم‌هایی که رو به سمت پایین هستند، باید برای قسمت خارجی، حدود ۷۰ درصد از قسمت رنگ تیره‌تر استفاده کنید. سپس فرم چشم را به سمت بالاتر بکشید و در بخش‌های داخلی چشم از رنگ روشن استفاده کنید. دقت داشته باشید داخل چشم را خط چشم نکشید زیرا این موضوع افتادگی چشم را تشدید می‌کند.

زیرسازی چشم‌های به سمت بالا

کسانی که چشم‌های به سمت بالا دارند می‌توانند هم از سایه و هم از خط چشم استفاده کنند. در این حالت می‌توانید برای جذاب‌تر جلوه دادن چشم‌هایتان کمی از قسمت پایین چشم را نیز سایه بزنید.

جمع بندی

آرایش چشم، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آرایش صورت به حساب می‌آید. اگر بتوانید چشم خود را به خوبی آرایش کنید، توجهات بیش‌تری به آرایش صورت شما جلب می‌شود. زیرسازی آرایش چشم و زیرسازی سایه چشم یکی از اصلی‌ترین مراحل آرایش چشم محسوب می‌شود. در این مطلب نحوه زیرسازی انواع چشم را مرور کردیم و بایدها و نبایدهای مربوط به این نوع آرایش و مقدمات انجام آن را متذکر شدیم. امیدواریم شما همراهان موتن‌رو که این مطلب را تا انتها خواندید، بتوانید با استفاده از نکات مذکور، یک آرایش چشم زیبا و دلنشین داشته باشید.

سوالات متداول

زیرسازی چشم چیست؟

زیرسازی چشم هم یعنی کارهای آماده سازی ئ مقدمات آرایش چشم. این زیرسازی‌ها می‌تواند آرایش را زیباتر کند و به پوست شما شفافیت و صافی بیش‌تری ببخشد.

پیش از شروع زیرسازی چشم باید به چه نکاتی دقت داشت؟

ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، سپس باید فرم چشم‌ها و ابرویتان را شناسایی کرده طبق آن‌ها آرایش را شروع کنید.

اصلی‌ترین مواد آرایشی برای زیرسازی چشم چیست؟

کرم پودر و کانسیلر از جمله موادی هستند که در زیرسازی چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در پایان آرایش نیز می‌توانید از ریمل‌ها و مژه‌های مصنوعی بهره ببرید تا آرایش چشم خود را تکمیل کرده باشید.

انواع زیرسازی برای چه چشم‌هایی صورت می‌گیرد؟

چشم‌های گرد، کشیده، آسیایی، ریز، برآمده، پلک‌های افتاده، چشم‌های روبه بالا و روبه پایین، از جمله انواع چشم هستند که نحوه زیرسازی آن‌ها متفاوت است. به همین علت است که گفته شد پیش از شروع زیرسازی باید به فرم چشم خود دقت کنید تا بتوانید زیرسازی مناسب براساس فرم چشم‌تان را انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : آرایش صورت تاريخ : 29 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها