به آرای آرایش مونوکروم یا تک رنگ چیست؟ + معرفی محبوب ترین رنگ ها - به آرای

در طی چند سال اخیر، دنیای آرایش و مد دچار تحولات زیادی شده. این تحولات، باعث به وجود آمدن سبک‌های جدیدی در آرایش و میکاپ شده‌اند. آرایش مونوکروم، یکی از ترندهای آرایشی نسبتا جدید در دنیای آرایش و فشن به حساب می‌آید. در این مقاله، به توضیح اصول میکاپ مونوکروم و ایده‌هایی برای اجرای این آرایش می‌پردازیم.

آرایش مونوکروم چیست؟

در ابتدا، لازم است که به ترجمه لغوی این سبک از آرایش بپردازیم. آرایش مونوکروم یا تک‌رنگ، نوعی از انواع آرایش است که در آن فقط از یک رنگ به صورت غالب استفاده می‌شود. این میکاپ به دلیل ظاهر جذاب و ساده‌ای که به چهره افراد می‌بخشد، طرفدار زیادی دارد.

برای این‌که میکاپ شما در دسته آرایش مونوکروم قرار بگیرد، لازم است یک رنگ ثابت را انتخاب کنید و دو الی سه بخش میکاپ را با همان رنگ ثابت اجرا کنید. برای مثال، در این میکاپ رنگ سایه، رژ گونه و رژ لب شما یا باید کاملا یکسان باشند و یا در یک طیف رنگی قرار داشته باشند. آرایش مونوکروم با به وجود آوردن یک هارمونی رنگی زیبا، چهره شما را چشم‌نواز و گیراتر می‌کند. همچنین، به شما فرصت می‌دهد تا از رنگ مورد‌علاقه‌تان را رنگی که بیش‌تر با رنگ پوست‌تان هم‌خوانی دارد، استفاده کنید و از زیبایی خود لذت ببرید.

پرطرفدارترین رنگ های این سبک

گرچه این سبک از آرایش محدودیت رنگی ندارد و می‌توانید از هر رنگی برای اجرای این میکاپ استفاده کنید، لیست محبوب‌ترین رنگ‌های این ترند آرایشی را برای شما تهیه کرده‌ایم.

رنگ‌ های نود

رنگ‌های نود به علت حفظ ظاهر نچرال و طبیعی افراد، طرفدار زیادی دارند. همچنین، آرایش مونوکروم با رنگ‌های نود برای محیط‌ کار و دانشگاه بسیار مناسب است. برای داشتن یک آرایش مونوکروم و نود، از رنگ‌های خنثی و ملایم برای آراستن چشم‌ها، لب‌ها و شاداب کردن گونه‌های خود استفاده کنید. در انتها، می‌توانید مقدار کمی هایلایتر روی تیغه بینی خود بزنید تا ظاهر زیباتری داشته باشید.

رنگ های دخترانه و شاد

رنگ‌هایی با پایه‌ صورتی و قرمز، طراوت و جوانی چهره شما را حفظ می‌کنند و باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسید. اگر در نظر دارید که معصومیت و جوانی را در کنار هم داشته باشید، میکاپ مونوکروم با پایه صورتی بهترین انتخاب برای شماست.

میکاپ مونوکروم با پایه رنگ صورتی
میکاپ مونوکروم با پایه رنگ صورتی

رنگ های تیره مناسب خانم های باوقار

اگر می‌خواهید زیبایی، وقار و اصالت را همزمان تجربه کنید، رنگ‌های تیره و گرم را انتخاب کنید. طیف قهوه‌ای، دودی و بژ تیره مناسب این سبک و سلیقه هستند.

رنگ های تابستانی

از دیگر رنگ‌های محبوب و پرطرفدار میان دوست‌داران میکاپ مونوکروم، می‌توانیم رنگ‌های تابستانی را نام ببریم. نارنجی روشن، رز گلد و هلویی باعث روح گرفتن چهره شما می‌شوند. همچنین، باعث خستگی چشم‌های کسانی که به شما نگاه می‌کنند نمی‌‌شوند.

آرایش مونوکروم با پایه رنگ‌های تابستانی
آرایش مونوکروم با پایه رنگ‌های تابستانی

روش آرایش مونوکروم

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، آرایش مونوکروم می‌تواند زیبایی شما را چندین برابر کند. اما نکته مهم این است که اگر درست و اصولی پیش نروید، ممکن است نتیجه چندان رضایت‌بخش نباشد. در ادامه، روش میکاپ به سبک مونوکروم را مرحله‌به‌مرحله مرور می‌کنیم.

روش آرایش مونوکروم: انتخاب رنگ اصلی

اولین و مهم‌ترین قدم برای اجرای این سبک از آرایش، انتخاب رنگ غالب است. برای این کار، لازم است به شناخت تناژ پوست خود بپردازید. بیش‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در این سبک عبارتند از:

  • صورتی
  • هلویی
  • قرمز
  • قهوه‌ای
  • رنگ‌های نود
  • قهوه‌ای
  • نارنجی
  • رنگ‌های دیگری همچون زرد، سبز، آبی و مشکی نیز برای آرایش مونوکروم استفاده می‌شوند.

انتخاب رنگ غالب با توجه به تناژ پوست

اگر تناژ پوست شما در دسته سرد قرار می‌گیرد، رنگ‌های بنفش، قرمز تیره، شرابی و ارغوانی گزینه مناسبی برای شما هستند.

برای هماهنگ‌سازی میکاپ مونوکروم و پوست با تناژ گرم، رنگ‌های نارنجی سیر، هلویی و مسی را انتخاب کنید.

از رنگ‌های متناسب با این تناژ پوست، می‌توان طلایی، زیتونی و قهوه‌ای را نام برد.

اگر تناژ پوست شما در این دسته قرار می‌گیرد، دست‌تان برای انتخاب هر رنگی باز است! اما مناسب‌ترین رنگ‌ها، صورتی، هلویی و مسی هستند.

روش آرایش مونوکروم: طیف رنگی

حالا نوبت به پیدان کردن طیف رنگی انتخابی از میان وسایل موجود در کیف لوازم‌ آرایش‌تان رسیده. اگر صورتی را به عنوان رنگ اصلی برگزیده‌اید، بهتر است که تیره‌ترین طیف صورتی را به عنوان رژ لب و روشن‌ترین طیف را به عنوان رژگونه انتخاب کنید. حتی می‌توانید با چند روش ساده، رژ لب خانگی متناسب با رنگ دلخواه‌تان بسازید!

توجه داشته باشید که در این سبک از میکاپ هم می‌توانید از یک رنگ ثابت برای تمامی بخش‌های صورت‌تان استفاده کنید و هم از طیف گسترده آن را برای آرایش صورت‌تان بهره ببرید. در هر دو صورت، میکاپ شما در دسته میکاپ مونوکروم قرار خواهد گرفت.

آرایش مونوکروم: اجرا کردن میکاپ

پس از به توافق رسیدن بر سر رنگ و طیف رنگی موردعلاقه‌تان، به پیاده‌سازی و اجرای این روش از آرایش زنانه می‌پردازیم. در ابتدا صورت‌ و دستان‌تان را بشویید و با کمک کرم‌های آبرسان، پوست‌تان را هیدراته و درخشان نگه‌دارید.

زیرسازی

در اولین اقدام، روتین زیرسازی همیشگی خود را انجام دهید. از پرایمر برای کاور بهتر پوست و از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی‌ها و لک‌ها استفاده کنید. یک کرم‌پودر سبک انتخاب کنید و به خوبی روی پوست صورت‌تان پخش کنید. داشتن پوست سالم و یک‌دست راز موفقیت هر نوع میکاپی است.

آرایش چشم

با کمک یک براش نرم و مناسب، سایه چشم را با دقت به پشت پلک‌تان بزنید. یادتان نرود که قبل از اقدام به سایه زدن، براش را بتکانید تا پودر سایه اضافه باعث خراب شدن پوست صاف و یک‌دست زیر چشم‌تان نشود.

استفاده از ریمل باعث زیباتر شدن چشم‌ها می‌شود اما در این سبک، ممکن است باعث به حاشیه رفتن رنگ سایه شود. بهتر است در چنین موقعیت‌هایی از ریمل‌های رنگ روشن (مانند ریمل قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره) استفاده کنید.

رژ گونه

مانند مرحله قبل، از یک براش نرم و مناسب برای رژ گونه زدن استفاده کنید. رژ گونه به چهره شما طراوت و شادابی خاصی می‌بخشد و سرما و بی‌حالی صورت را از بین می‌برد. رژ گونه را درست روی سیب گونه‌ها و یا روی استخوان گونه بزنید.

آرایش لب

حالا نوبت به آرایش لب‌ها رسیده. از آن‌جا که در حال اجرای آرایش مونوکروم هستید، یا باید دقیقا از همان رنگی که برای سایه و رژ گونه استفاده کردید روی لب‌ها بزنید؛ و یا از رنگ‌های مشابه آن کمک بگیرید. در این نوع از میکاپ بهتر است با کمک انگشتان‌تان رژ بزنید تا ظاهر طبیعی و نچرال خود را حفظ کنید.

نکته: برای آرایش مونوکروم روزانه از رنگ‌های روشن، و برای آرایش مونوکروم مخصوص شب از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

میکاپ مونوکروم با پایه رز گلد - جیجی حدید
میکاپ مونوکروم با پایه رز گلد – جیجی حدید

آرایش مونوکروم: سوالات متداول

اگر سایه یا رژ لب به رنگ موردعلاقه‌ام نداشته باشم باید چکار کنم؟

می‌توانید از ترکیب کردن لوازم آرایش، رنگ‌های دلخواه‌تان را بسازید. برای مثال، می‌توانید مقداری سایه قرمز رنگ را با کمی سایه سفید ترکیب کنید تا به رنگ صورتی برسید. برای رژ گونه و رژ لب هم به همین ترتیب عمل کنید.

سبک مونوکروم فقط به آرایش چهره محدود می‌شود؟

خیر؛ شما می‌توانید برای استایل پوششی خودتان هم سبک مونوکروم را تک‌رنگ را انتخاب کنید. به علاوه، می‌توانید میکاپ صورت‌تان را با رنگ لاک‌های دست‌و‌پا هماهنگ کنید تا ظاهری کاملا خاص و ویژه داشته باشید.

آیا از سبک آرایش مونوکروم برای میکاپ عروس هم می‌توان استفاده کرد؟

بله؛ حتما! اگر طرفدار آرایش‌های مینیمال و ساده هستید، می‌توانید میکاپ مونوکروم با پایه رنگ هلویی یا صورتی را برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : انواع آرایش تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها