به آرای آرایش مهمانی خانوادگی چگونه است؟ + آموزش میکاپ مناسب مهمانی - به آرای

آرایش مهمانی خانوادگی چگونه است و چه تفاوتی با سایر مهمانی‌ها دارد؟ به طور کلی در ایران مدل میکاپ مهمانی خانوادگی با مهمانی دوستانه متفاوت است. معمولا مدل میکاپی که برای مهمانی خانوادگی انتخاب می‌شود، ظاهری ساده‌تر دارد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به آموزش میکاپ ساده مناسب مهمانی خانوادگی و ترفندهای آن بپردازیم.

آرایش مهمانی خانوادگی چگونه است؟

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد که در کشورهای دیگر نیز مدل میکاپی به نام آرایش برای ملاقات با پدر و مادر یا خانواده (Meeting the Parents Makeup) وجود دارد. در ایران نیز معمولا آرایش مهمانی خانوادگی با آرایش مهمانی دوستانه و مراسم‌های شب متفاوت است. بنابراین در ادامه مقاله به مدل آرایش ساده مهمانی و انواع ترفند آن می‌پردازیم تا شما از آن بهره‌مند شوید.

میکاپ هر چه ساده‌ تر، بهتر!

رمز جذاب بودن آرایش برای مهمانی خانوادگی در این جمله خلاصه می‌شود: مدل میکاپ هر چه ساده‌تر باشد، بهتر است. بنابراین آرایش ساده مهمانی باید به گونه‌ای باشد که چهره شما تغییر چندانی نکند و تنها باعث شاداب و درخشان شدن چشم و پوست شود.

یکی از ترندهای میکاپ سال ۲۰۲۲، Makeup No Makeup است. یعنی شما باید به گونه‌ای آرایش کنید که انگار میکاپی ندارید و تنها صورتتان به طور طبیعی زیباتر می‌شود. این مدل از میکاپ نیز می‌تواند برای مهمانی خانوادگی، قرارهای مهم کاری و برخی از مراسم‌ها کاربرد داشته باشد.

در مهمانی‌های خانوادگی، هر چه آرایشتان به چهره خودتان نزدیک‌تر باشد و ظاهری طبیعی داشته باشد، بهتر و مناسب‌تر است. برای مثال آرایش چشم اسموکی، رژلب قرمز یا خط چشم گرافیکی، جایی در آرایش مهمانی خانوادگی ندارد. بنابراین میکاپ باید ساده و در عین حال شیک و جذاب باشد.

پوستتان را مرطوب کنید!

پیش از استفاده از هر گونه کرم پودری، حتما پوستتان را مرطوب و آبرسانی کنید. کرم مرطوب کننده به همراه پرایمر، یک انتخاب مناسب برای زیر ساخت میکاپ پوست خواهد بود. پرایمر باعث افزایش ماندگاری میکاپ روی پوست می‌شود و از کیکی شدن کرم پودر جلوگیری می‌کند.

اما اگر نمی‌خواهید از پرایمر استفاده کنید، مرحله استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب را حذف نکنید. کرم مرطوب کننده باعث یک‌دست شدن و جذب بهتر کرم پودر می‌شود. همچنین کرم ضد آفتاب نیز از موارد ضروری در میکاپ است که از پوست در برابر خطرات محیطی محافظت می‌کند و مانع چروک شدن پوست می‌‌شود.

استفاده از مرطوب کننده؛ از ملزومات سبک آرایش مهمانی خانوادگی
استفاده از مرطوب کننده؛ از ملزومات سبک آرایش مهمانی خانوادگی

کرم پودر نزنید!

در مراسم‌های خانوادگی، از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده نکنید. هر چه میزان کرم پودر شما سبک‌تر باشد، انتخاب بهتری خواهد بود. بنابراین چه مدل کرم پودری مناسب مهمانی خانوادگی است که پوست به اصطلاح کیکی یا ورقه‌ای نشود؟

بهترین انتخاب کرم پودر سبک برای آرایش در مهمانی خانوادگی، BB کرم، CC کرم و کرم پودر روز است. این نوع کرم پودرها بافت سبکی ندارند و کاور متناسب آن‌ها به پوست ظاهری طبیعی‌تر می‌بخشد. بنابراین پوست ورقه ورقه نیز نمی‌شود.

BB کرم گارنیه مناسب پوست چرب، یک انتخاب مناسب برای میکاپ مهمانی خانوادگی است. این بی بی کرم، پوست را مرطوب می‌کند و باعث مات شدن رنگ پوست می‌شود. همچنین رنگ پوست صورت با این بی بی کرم گارنیه یک‌دست خواهد شد.

از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان به ترکیبات ضد آفتاب با SPF15 اشاره کرد که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین کرم پودر سبک گارنیه، حاوی سالسیلیک اسید و عصاره اکالیپتوس است که پوست را تقویت می‌کند و منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد.

BB کرم گارنیه مناسب پوست چرب حجم 50 میل-رنگ متوسط
BB کرم گارنیه مناسب پوست چرب حجم ۵۰ میل-رنگ متوسط

از آرایش چشم نترسید!

در مهمانی‌های خانوادگی می‌توانید چشمتان را میکاپ کنید. اما دیگر خبری از خط چشم کشیده، مژه مصنوعی و سایه اسموکی نخواهد بود. آرایش ساده چشم، بسیار آسان است و شما می‌توانید بی‌آنکه میکاپ چشمتان مشخص باشد، چشمانتان را زیباتر کنید.

ابتدا مقداری از همان بی بی کرم یا سی سی کرمی که روی پوست زدید، روی پلک‌تان هم بزنید. رنگ‌های قهوه‌ای و کرم برای این مدل آرایش ساده چشم مناسب است. ابتدا سایه چشم کرم رنگ را روی پلک بزنید. سپس یک براش گرد بردارید و کمی سایه چشم قهوه‌ای، بین خط پلک و استخوان ابرو به شکل هلالی بکشید. پس از آن، این خط سایه چشم را با براش محو کنید.

در مرحله بعد، به جای استفاده از خط چشم مویی یا ماژیکی، از سایه چشم استفاده کنید. بنابراین یک براش تخت و کوچک بردارید و با سایه چشم قهوه‌ای، خط چشم بکشید. این خط چشم، به چشمتان حالت می‌دهد و مانع غلیظ شدن میکاپ می‌شود.

در نهایت به مژه‌هایتان ریمل بزنید. توجه داشته باشید که از ریمل به میزان زیادی استفاده نکنید تا تنها مژه‌ها مشکی‌تر و حالت‌دار به نظر برسند. توجه داشته باشید که ریمل روی مژه گوله نشود. همچنین برای پایان کار میکاپ چشم می‌توانید مقدار بسیار کمی سایه قهوه‌‌ای زیر چشمتان بزنید. این ترفند به درشت‌تر شدن چشم‌ها کمک می‌کند و حالتی کاملا طبیعی دارد.

سایه ملایم
سایه ملایم مناسب آرایش در مهمانی خانوادگی

پوستتان را گرم کنید!

در مدل آرایش مخصوص مهمانی خانوادگی، خبری از برنزر، کانتور و کانسیلر نخواهد بود. چرا که بهتر است پوست حالت طبیعی خود را حفظ کند. اما پوست یک‌دست و کرم پودر بدون رژگونه، صورت را بی‌حال و خسته نشان می‌دهد.

بنابراین استفاده از رژگونه صورتی ملایم یا رژگونه هلویی، انتخاب مناسبی خواهد بود. یک براش گرد و نرم بردارید و رژ گونه را روی گونه‌هایتان بزنید. البته استفاده از رژ گونه به معنای سرخ کردن گونه‌ها نیست. بنابراین تنها مقداری کمی رژگونه بزنید تا رنگ پوستتان را گرم کنید و به پوستتان حالت بهتری ببخشید.

رژلب ملایم انتخاب کنید!

توصیه می‌کنیم برای خوش ‌رنگ کردن لب‌هایتان در مهمانی خانوادگی، رنگ رژلب ملایم انتخاب کنید. برای مثال رژلب صورتی ملایم، رژلب کالباسی، رژلب نود و رژلب هلویی، انتخاب مناسبی برای آرایش ساده مهمانی است.

یکی از برندهای باکیفیت رژ لب که می‌توانید برای میکاپ مهمانی خانوادگی تهیه کنید، رژلب مات ریمل لندن مدل Kate است. این رژلب بافت کاملا مات و سبکی دارد. میزان پیگمنت یا رنگدانه‌های این رژلب باعث ماندگاری بیشتری آن می‌شود. همچنین در فرمولاسیون این ماتیک از پودر یاقوت استفاده شده است.

رژ لب مات ریمل لندن مدل Kate
رژ لب مات ریمل لندن مدل Kate

سخن آخر

آرایش در مهمانی خانوادگی با آرایش در‌ مهمانی دوستانه یا قرارهای دیگر متفاوت است. معمولا در مهمانی‌های خانوادگی ایرانی، میزان میکاپ هر چه کمتر و ساده‌تر باشد، بهتر و زیباتر خواهد بود. بنابراین برای میکاپ مهمانی خانوادگی، نیاز به ترفند خاصی نخواهد بود و شما به سادگی می‌توانید چهره خود را زیباتر کنید.

سوالات متداول از آرایش مهمانی خانوادگی

در این بخش به برخی از سوالات متداول از آرایش مهمانی خانوادگی می‌پردازیم تا با آن بیشتر و بهتر آشنا شوید. هر چه روش‌های این مدل از میکاپ را بهتر یاد بگیرید، به نتیجه بهتر و دلخواهتان در میکاپ نزدیک می‌شوید.

برای مهمانی‌های خانوادگی چگونه آرایش کنیم؟

برای مهمانی‌های خانوادگی، هر چه ساده‌تر و طبیعی‌تر میکاپ کنید، جلوه بهتری دارد. بنابراین بهتر است به جای کرم پودر با کاور بالا، سراغ BB کرم یا CC کرم بروید. همچنین برای میکاپ چشمتان می‌توانید از سایه چشم قهوه‌ای به جای خط چشم استفاده کنید. در انتخاب رنگ رژلب نیز بیشتر دقت کنید و رنگ‌های ملایم مثل هلویی و صورتی را در اولویت قرار دهید.

تفاوت آرایش مهمانی خانوادگی با سایر مهمانی‌ها چیست؟

مدل میکاپ هر شرایط، موقعیت و زمانی، با شرایط دیگر متفاوت است. برای مثال مدل میکاپ یک قرار دوستانه با یک قرار کاری بسیار متفاوت است. بنابراین مدل میکاپ مهمانی خانوادگی ایرانی نیز ساده‌تر از مهمانی‌های دیگر خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : انواع آرایش تاريخ : 5 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها